piątek, 24 września 2010

Kapelusz połowiecki

Dzięki zleceniu kolegi podjęłam się zrobienia męskiego kapelusza połowieckiego. Głównym źródłem na którym się wzorowałam były miniatury z "Kroniki radziwiłłowskiej".
Kapelusz miał bardzo charakterystyczną formę. Wysoki, z lekko zakrzywionym wierzchołkiem i rondem rozciętym nad symetrią czoła. Na podstawie źródeł i różnych opracowań można wywnioskować, że krzywizny bywały w kierunku przednim lub tylnim.















Wojsko Igora zagarnia wieże połowieckie.
Miniatura z Kroniki Radziwiłłowskiej.














Konie wojsk Igora wyczerpane pragnieniem opadają z sił. Miniatura z Kroniki Radziwiłłowskiej.












Połowcy biorą jeńców. Miniatura z Kroniki Radziwiłłowskiej.














Połowcy w wyścigu wg Chronicon Pictum

Kapelusz wykonany jest ze sfilcowanej owczej wełny. Rondo pozostawiłam w naturalnym kolorze, a na resztę konstrukcji przygotowałam wełnę w kolorze brązowym. Barwę taką uzyskałam dzięki wywarowi z jeszcze zielonych owoców orzecha włoskiego.



Zaczęłam od przygotowania płachty filcu, stanowiącej podstawę konstrukcji kapelusza. Dokładając kolejne warstwy czesanki nadałam ostateczną formę.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz