środa, 6 października 2010

Ceramika stepowa



















W rekonstrukcji ważne jest by skompletować porządny strój. Lepiej skromniejszy, ale poprawnie wykonany niż przerysowany ozdobami, kiedy się nie posiada nawet porządnej miski. Ponieważ moje zainteresowanie stepem rośnie, postanowiłam zainwestować w porządny zestaw śniadaniowo - obiadowy. Przerzuciłam parę stronic prac S.A.Pletniewej "Na słowiańsko - chazarskim pograniczu" oraz "Średniowieczne zabytki euroazjatyckich stepów" i odnalazłam ryciny przedstawiające ceramikę interesującego mnie okresu.





























Wybrałam egzemplarze, które spodobały mi się najbardziej i na tej podstawie wykonałam rysunki z wymiarowaniem.






























Ponieważ nie mam możliwości wykonania ceramiki we własnym zakresie, pracę tą zleciłam fachowcom. Joanna i Krzysztof Dziewientkowscy stanęli na wysokoci zadania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz